Leczenie depresji online - jak leczyć depresję? Diagnoza depresji, terapia depresji

Czy zmagasz się z nieustającym smutkiem, który nie ustępuje od tygodni? Czy obniżeniu nastroju towarzyszą objawy, takie jak lęk i zniechęcenie? Być może diagnoza depresji jest prawidłowa. W takim przypadku musisz działać. Na szczęście specjaliści z naszej poradni doskonale wiedzą, jak leczyć depresję. To poważna choroba, ale w sytuacji, gdy sięgniesz po profesjonalną pomoc medyczną, dasz sobie radę. Pamiętaj o tym, aby się do nas zgłosić niezależnie od tego, czy to Ty zmagasz się z depresją, czy obserwujesz zmiany u kogoś bliskiego. Twoje problemy rozwiąże fachowa psychoterapia. Depresja jest bowiem chorobą, z którą można sobie poradzić. Serdecznie zapraszamy do skorzystania z naszej oferty!

Diagnoza depresji — czym jest choroba?

Aby omówić leczenie depresji, trzeba wcześniej określić, czym jest ta choroba. Depresja to poważne zaburzenie psychiczne zaliczane do kategorii zaburzeń nastroju. Głównymi objawami są w tym przypadku problemy z regulacją właśnie nastroju. Podstawowym symptomem jest długotrwałe pogorszenie samopoczucia, które różni się od naturalnej emocji smutku doświadczanego podczas niepowodzeń lub strat.

Depresja nie jest przy tym przejściowym stanem obniżonego nastroju, który można łatwo przełamać codziennymi działaniami lub spotkaniami towarzyskimi. Choroba ta wpływa destrukcyjnie na osobowość człowieka i ogranicza jego zdolność do nawiązywania kontaktów, prowadząc do sytuacji, z których wydaje się, że nie ma wyjścia.

Skuteczne leczenie depresji jest konieczne, gdyż zaburzenie to wpływa na codzienne życie, przekształcając je jednocześnie w ciągły stan smutku bez konkretnej przyczyny. Dolegliwość powoduje zatem uczucie szarości i braku energii życiowej. Chory ma problemy z prostymi czynnościami, myśleniem oraz emocjami, a ambicje oraz sukcesy zawodowe przestają mieć dla niego znaczenie.

Jeżeli zastanawiasz się, czy Twoim problemem jest depresja, diagnoza może być wystawiona przez lekarza psychiatrę. Wszystko zależy od objawów, które mogą różnić się od siebie u różnych osób. Specjaliści są jednak w stanie odróżnić depresję od normalnego smutku bądź też przygnębienia. Obserwują wtedy objawy takie jak między innymi:

• utrata zainteresowań,
  • anhedonia (niezdolność do odczuwania przyjemności),
  • problemy z koncentracją,
  • pesymistyczne widzenie świata,
  • obniżona samoocena,
  • unikanie kontaktu z ludźmi,
  • zaburzenia snu.

Diagnoza depresji oznacza, że potrzebujesz specjalistycznego leczenia. Obecność tej choroby w Twoim życiu wpływa bowiem znacząco na jego jakość. Podobnie jak jest obciążeniem dla najbliższych. W żadnym jednak wypadku nie jesteś sam. Psychoterapia depresji oraz farmakoterapia mogą przynieść bardzo dobre rezultaty.

Jeżeli interesuje Cię psychoterapia, depresja jest Twoim problemem i chcesz znać podstawowe informacje na temat tego zaburzenia, pamiętaj, że dzieli się ono na następujące kategorie:

• depresja endogenna,
  • depresja egzogenna,
  • depresja poporodowa.

Depresja endogenna to rodzaj depresji, który wynika z zaburzeń w prawidłowym przekazywaniu neuroprzekaźników, takich jak serotonina oraz noradrenalina. Ryzyko wystąpienia tego rodzaju depresji jest wyższe w sytuacji, gdy w rodzinie pacjenta wcześniej występowały przypadki depresji.

Depresja egzogenna, czyli inaczej reaktywna pojawia się jako reakcja na szczególnie stresujące wydarzenia. Mogą do nich należeć na przykład śmierć bliskiej osoby, rozwód lub choroba. Depresja poporodowa natomiast to forma depresji, która może pojawić się u kobiet po urodzeniu dziecka. W sytuacji, gdy doskwiera Ci depresja, terapia jest konieczna. Nie ma znaczenia, który z wymienionych wyżej typów tego zaburzenia dotyczy Ciebie.

Skuteczne leczenie depresji — stopnie nasilenia choroby

Terapia depresji jest konieczne przy każdym stopniu jej nasilenia. Dobrze jednak wiedzieć, jakie objawy mają poszczególne stadia choroby. Depresja o nasileniu lekkim do umiarkowanego może utrudniać, ale nie umożliwiać wykonywanie codziennych obowiązków oraz pełnienie ról społecznych. Osoby, które na nią cierpią, mogą ukrywać swoje dolegliwości oraz cierpienie i utrzymywać pozory normalnego funkcjonowania. Taka sytuacja wiąże się jednak oczywiście z dużym kosztem emocjonalnym dla chorych.

Depresja w stopniu ciężkim natomiast może praktycznie uniemożliwiać normalną aktywność. Jeżeli dotyczy Cię ciężka depresja, leczenie powinno być wdrożone natychmiastowo. Osoby, które zmagają się z takim stadium choroby, mogą nawet doświadczań urojeń, które są nieprawdziwymi i niekorygowalnymi oraz niezwykle silnymi przekonaniami. Dla przykładu może im się wydawać, że popełnili zbrodnię, cierpią na nieuleczalną chorobę, ich sytuacja finansowa to ruina bądź też, że nadchodzi śmierć ich lub osób bliskich. Jeżeli dotyczy Cię ciężka depresja, terapia jest niezbędna także z powodu omamów, które mogą się pojawić. Są to nieprawdziwe spostrzeżenia zmysłowe, takie jak na przykład głosy namawiające do popełnienia samobójstwa.

W niektórych przypadkach mogą występować również osłupienia, czyli zahamowania ruchowe, przerwania kontaktu z otoczeniem. Epizody depresji mogą występować pojedynczo, ale nierzadko również mają charakter nawracający. Stanowią także czasami element zaburzeń afektywnych dwubiegunowych, w których oprócz objawów depresji pojawiają się także epizody manii, hipomanii oraz epizody mieszane. Bez względu na to, na jakim etapie jest Twoja depresja, psychoterapia jest konieczna. Podobnie jak niemal zawsze potrzebne jest również leczenie farmakologiczne.

Jak wygląda leczenie depresji?

Wiesz już, czym jest depresja. Jak leczyć tę dolegliwość? Przede wszystkim terapia depresji jest złożonym procesem, który zazwyczaj prowadzony jest w trybie ambulatoryjnym. Gabinet psychiatryczny dostępny online niczym nie odbiega jednak od osobistej wizyty w poradni. W przypadku ciężkich epizodów depresji, a także nasilonych myśli samobójczych leczenie odbywa się oczywiście w warunkach szpitalnych. Zwłaszcza wtedy, gdy zagrożone jest życie pacjenta.

Być może zastanawiasz się, ile trwa leczenie depresji. Wszystko zależy od tego, jak duże jest zaangażowanie pacjenta oraz od tego, jaki zostanie ustalony plan terapii. W sytuacji, gdy dotyczy Cię łagodna depresja, leczenie może potrwać krócej niż w sytuacji, gdy zmagasz się z ciężkim epizodem. Pamiętaj o tym, że bez względu na to, jakie stadium mają Twoje dolegliwości, możemy zaproponować Ci nowoczesne leczenie depresji przez internet. Jego skuteczność w żaden sposób nie będzie odbiegać od terapii, która odbywa się osobiście.

Leczenie depresji bez leków rzadko kiedy przynosi spodziewane rezultaty. Leki na depresję są bowiem podstawowym standardem w terapii. Główne metody leczenia to bowiem nie tylko psychoterapia, ale również farmakoterapia.

Najlepiej udokumentowaną formą terapii w leczeniu depresji jest psychoterapia poznawczo-behawioralna. Inne podejścia również są jednak skuteczne. Jeżeli Twoim problemem jest depresja, psychoterapia to, jak wspomnieliśmy, nie wszystko. W takich przypadkach potrzebny jest również psychiatra online. W wielu sytuacjach, gdy nasi pacjenci zastanawiają się, czy w ogóle dotyczy ich depresja, psycholog jest pierwszą osobą, do której trafiają. Następnie nierzadko kierowani są do psychoterapeuty oraz lekarza psychiatry.

Depresja psychoterapia — jak wygląda?

Chcesz wiedzieć, jak wyleczyć się z depresji? Konieczna jest odpowiednio prowadzona terapia. Depresja wymaga przeprowadzania umiejętnych rozmów. Z tego też powodu leczenie depresji przez internet z naszymi specjalistami jest tak skuteczne. W trakcie przeprowadzonych rozmów dochodzi do poznania i zrozumienia przyczyn danego problemu. To z kolei może znacznie przyczynić się do zmiany sposobu myślenia. To, jak długo trwa leczenie depresji w psychoterapii zależy między innymi od zaangażowania pacjenta oraz od kompetencji psychoterapeuty.

W sytuacji, gdy Twoim problemem jest depresja, leczenie może odbywać się poprzez terapię:

• poznawczo behawioralną,
  • psychoanalityczną.

W tym pierwszym przypadku terapia internetowa polega na pracy nad zmianą negatywnych przekonań, czyli sposobu postrzegania rzeczywistości. Leczenie depresji polega także w tym przypadku na zmianie negatywnych przekonań. Terapia psychoanalityczna oznacza natomiast większy wgląd w pacjenta oraz jego przeżycia. Te dwa przeciwstawne nurty zakładają w dużym uproszczeniu, że człowiek jest wewnątrzsterowny oraz zewnątrzsterowny. Jaka jest najskuteczniejsza terapia? Depresja może zostać wyleczona zarówno przy wykorzystaniu pierwszego, jak i drugiego nurtu. Wiele zależy w tym przypadku od osobistych uwarunkowań pacjentów.

Leczenie depresji — bez leków czy z lekami

Jak widzisz, w sytuacji, gdy doskwiera Ci depresja, pomoc online jest możliwa. Możliwe, że zastanawiasz się jednak, czy jest to możliwe bez farmakoterapii. W zdecydowanej większości przypadków rekomenduje się wykorzystanie leków przeciwdepresyjnych. Na szczęście w naszych gabinetach online dostępny jest nie tylko psycholog i psychoterapeuta, ale również psychiatra. Gwarantujemy Ci, że nasz psychiatra dobierze leki, które poprawią Twoje samopoczucie i absolutnie nie spowodują, że będziesz czuć się otępiony. Tego bowiem nierzadko obawiają się osoby, które nie korzystały nigdy z leków przeciwdepresyjnych.

Psychoterapia depresji — dlaczego nasza oferta?

Ogromne znaczenie dla każdego chorego ma odpowiedź na pytanie, gdzie leczyć depresję. Jeżeli Twoim problemem jest depresja, pomoc online w sprawdzonym miejscu może być najlepszym rozwiązaniem. Z tego powodu warto zdecydować się na ofertę Psychologwnecie.pl. Bez względu na to, czy interesuje Cię psychoterapia online, czy też psycholog online, znajdziesz u nas kompleksową pomoc. W trakcie wstępnych konsultacji dowiesz się między innymi, jak wyleczyć depresję oraz jak będzie wyglądać psychoterapia depresji.

Jesteśmy również całkowicie transparentni, jeśli zadasz nam pytanie, ile kosztuje leczenie depresji. Nie ma żadnych ukrytych kosztów w psychoterapii oraz farmakoterapii. Postaw na leczenie stanów depresyjnych u nas także wtedy, gdy zależy Ci na usługach realizowanych przez doświadczonych profesjonalistów. W sytuacji, gdy doskwiera Ci depresja, leczenie u lekarzy i terapeutów z wieloma latami doświadczenia w tej dziedzinie ma ogromne znaczenie. Postaw na sprawdzoną pomoc już dziś!

Psycholog/ psychoterapeuta
Terapeuta uzależnień