Agorafobia leczenie online, agorafobia psychoterapia

W sytuacji, gdy doskwiera Ci lęk przestrzeni bądź też lęk przed przebywaniem w miejscach publicznych, powinieneś skorzystać z profesjonalnej psychoterapii. Być może bowiem nie jest to kwestia złego nastroju lub nieśmiałości, a objaw zaburzenia lękowego. W takim przypadku zamiast zastanawiać się, jak samemu pokonać agorafobię, znacznie lepiej jest skorzystać ze wsparcia profesjonalistów. Koniecznie zapoznaj się zatem z informacjami na temat naszej oferty, a także sprawdź, czym jest agorafobia i jakie ma objawy.

Czym jest agorafobia?

Agorafobia jest zaburzeniem nerwicowym, które charakteryzuje się nieuzasadnionym oraz intensywnym lękiem przed otwartą przestrzenią. Dotyczy on także miejsc oraz sytuacji, które nie są dobrze znane pacjentowi lub takich, w których pacjent nie ma poczucia kontroli. Agorafobia objawia się strachem w różnych sytuacjach, takich jak na przykład przebywanie w zatłoczonych pomieszczeniach, podróżowanie komunikacją miejską bądź też stanie w kolejce w supermarkecie.

Osoby, które cierpią z powodu objawów agorafobii często unikają tych sytuacji, gdyż obawiają się, że opuszczenie ich będzie trudne. Jednocześnie martwią się, że jeśli przydarzy im się w takich miejscach coś złego, zostanie to niezauważone. Lęk przestrzeni oznacza również obawę przed publicznym upokorzeniem w przypadku, gdy osoba dozna napadu paniki w miejscu, w którym jest sporo ludzi. Z tego też powodu osoby, które cierpią z powodu opisywanych dolegliwości, nierzadko unikają wychodzenia z domu. Taka natomiast sytuacja może prowadzić do rozwinięcia się fobii społecznej.

W sytuacji, gdy doskwiera Ci agorafobia i chcesz poprawić jakość swojego funkcjonowania, koniecznie jest skorzystanie ze wsparcia psychologa, psychoterapeuty bądź też psychiatry. Tylko wtedy możliwe jest bowiem zlikwidowanie tak uciążliwych objawów oraz przepracowanie przyczyn dolegliwości. Pamiętaj o tym, że decydując się na skorzystanie z naszego wsparcia, otrzymujesz gwarancję, że jesteś w dobrych rękach.

Agorafobia — objawy

Lęk przed otwartą przestrzenią to zaburzenie lękowe, które charakteryzuje się specyficznymi objawami fizycznymi oraz emocjonalnymi. Fizyczne symptomy mogą obejmować między innymi wzrost ciśnienia tętniczego krwi, przyspieszoną czynność serca, biegunkę, częstomocz, uczucie „miękkich” nóg oraz przyspieszony i pogłębiony oddech. Ten ostatni natomiast może prowadzić do hiperwentylacji, a w konsekwencji do kwasicy mleczanowej, która może wywołać napad panicznego lęku. W takim stanie osoba może odczuwać symptomy, które przypominają zawał serca. Chodzi tutaj o ból w klatce piersiowej oraz duszności.

Wiesz już, czym objawia się agorafobia. Objawy nie zawsze jednak oznaczają, że jest to dokładnie ta dolegliwość. Diagnoza jest jednak prawdopodobna w sytuacji, gdy zostają spełnione następujące warunki:

• lęk pojawia się w sytuacjach, w których ucieczka z danego miejsca może być utrudniona (na przykład ze względu na tłum ludzi) bądź też uzyskanie pomocy w razie napadu paniki będzie niemożliwe,
  • osoba z obawy przed wystąpieniem lęku unika wychodzenia z domu — zwłaszcza samodzielnie. Z kolei podróżowaniu środkami komunikacji miejskiej towarzyszy lęk,
  • lęk i niepokój nie są wynikiem innych schorzeń.

Lęk przed przestrzenią zaleca się skonsultować z profesjonalistą zajmującym się zdrowiem psychicznym. Sam fakt, że wiesz, co to agorafobia nie oznacza bowiem, że będziesz w stanie samodzielnie się zdiagnozować. Na szczęście w naszej poradni obecni są specjaliści, tacy jak między innymi: psycholog online oraz psychiatra online. W sytuacji, gdy zmagasz się właśnie z agorafobią, nieoceniona okazuje się psychoterapia online.

Jakie przyczyny ma lęk przestrzeni?

Lęk przed tłumem oraz przestrzenią to skomplikowane zaburzenie, którego przyczyny nie są jeszcze w stu procentach zbadane. Nierzadko jednak są one wynikiem traumatycznych wydarzeń lub bolesnych sytuacji z życia osób, którym doskwiera agorafobia. Przyczyny, które są możliwe to również: rozstanie z partnerem, rozwód, śmierć bliskiej osoby lub negatywne doświadczenie w tłumie.

Statystyki wskazują natomiast, że opisywane zaburzenie częściej występuje u kobiet niż u mężczyzn. Taka sytuacja może wynikać natomiast z różnic kulturowych w zachowaniu i oczekiwaniach wobec kobiet. Kobiety znacznie częściej niż mężczyźni decydują się także na poszukiwanie pomocy medycznej, co może tłumaczyć częste stawianie diagnozy agorafobii właśnie im.

Lęk przed wychodzeniem z domu oraz przed przestrzenią i tłumem towarzyszy jednak także mężczyznom. Presja społeczna, aby mężczyźni nie okazywali słabości może w tym przypadku nasilać objawy. Panowie często uciekają przed dolegliwością na przykład w nałóg alkoholowy. Może to wynikach oczywiście z próby samoleczenia lęku oraz stresu związanego z zaburzeniem. Pamiętaj zatem, że jeśli dotyczy Cię agorafobia, leczenie w terapii oraz leki są często niezbędne. W żadnym wypadku nie powinieneś starać się ukrywać problemu lub dokonywać prób samoleczenia.

Agorafobia leczenie — jak wygląda?

Strach przed wychodzeniem z domu można skutecznie leczyć. Odpowiedź na pytanie, czy agorafobia jest uleczalna, brzmi zatem: tak! Konieczne jest jednak skorzystanie z usług psychologa, psychoterapeuty i nierzadko psychiatry, którego specjalizacją jest właśnie agorafobia. Jak leczyć opisywaną dolegliwość przez internet?

Strach przed opuszczeniem domu, czyli jeden z objawów agorafobii, a także wszystkie pozostałe symptomy tej dolegliwości można leczyć w wieloetapowym procesie, który obejmuje terapię poznawczo-behawioralną oraz leczenie farmakologiczne. Wybór odpowiedniej metody zależy oczywiście od indywidualnego przypadku pacjenta. W sytuacji, gdy doskwiera Ci agorafobia, psychoterapia poznawczo-behawioralna jest bardzo często zalecanym podejściem. Zasadniczo polega ona na stopniowym odwrażliwianiu pacjenta na sytuacje, które wywołują lęk. Jest to osiągalne z wykorzystaniem między innymi wielokrotnej ekspozycji na bodźce stresogenne. Ekspozycję rozpoczyna się od sytuacji najmniej stresujących.

W sytuacji, gdy Twoim problemem jest agorafobia, leki także mogą być niezbędne w procesie leczenia. Leczenie farmakologiczne może obejmować między innymi leki przeciwdepresyjne. Pełnią one często funkcję pomocniczą. W tym przypadku najbardziej istotne jest, aby pacjent ściśle przestrzegał zaleceń lekarza. Dotyczy to przede wszystkim dawkowania oraz ewentualnego zakończenia farmakoterapii.

Nie każdy strach przed wyjściem z domu to agorafobia. Jeżeli chcesz być pewien, czy opisywana diagnoza dotyczy Ciebie, powinieneś skorzystać z naszych konsultacji. Pamiętaj o tym, że dostępny jest u nas zarówno psycholog, jak i psychiatra. Nie wiesz, czy to, co Ci doskwiera to właśnie agorafobia? Co to oznacza dla Twoich bliskich? Dla pewności koniecznie zgłoś się na konsultację. Pamiętaj, że postawienie diagnozy to dopiero pierwszy krok na drodze leczenia online.

Lęk przed wyjściem z domu a choroby współwystępujące

Wiesz już, czym jest agorafobia, jak pokonać ją z pomocą psychoterapeuty oraz psychiatry, a także że nie każdy lęk przed wyjściem z domu to właśnie to zaburzenie. W sytuacji, gdy doskwiera Ci właśnie agorafobia, psychoterapia została rozpoczęta i masz stały kontakt ze specjalistą, często okazuje się, że istnieją pewne choroby współwystępujące.

Agorafobia nierzadko występuje bowiem nie jako odizolowane schorzenie, ale jako połączone z różnymi zaburzeniami neurologicznymi i psychicznymi. Poniżej znajdują się najczęstsze choroby, które mogą współwystępować:

• nerwica natręctw,
  • fobia społeczna,
  • nerwica lękowa,
  • choroba afektywna dwubiegunowa,
  • padaczka.

W każdym z tych przypadków, gdy Twoim problemem jest agorafobia, leczenie jej wraz z dodatkowym schorzeniem jest koniecznością. Trzeba pamiętać o tym, że terapia, która odbywa się przez internet, cechuje się równie wysokim poziomem skuteczności jak jej forma stacjonarna. Agorafobia nie wymaga pojawiania się osobiście na psychoterapii. Mało tego, w niektórych przypadkach znacznie bardziej dogodną formą wsparcia jest właśnie komunikacja za pośrednictwem wideokonferencji.

Agorafobia psychoterapia — dlaczego nasza oferta?

Wiesz już, czym są: agorafobia, objawy tego zaburzenia oraz jak wygląda leczenie. Dlaczego jednak warto skorzystać z naszej oferty? Przede wszystkim nasi terapeuci oraz lekarze przyjmujący online mają ogromne doświadczenie w opisywanym zakresie. Agorafobia to zaburzenie, które bardzo często dotyka bowiem naszych pacjentów.

Psychoterapia, którą oferujemy jest również przystępna cenowo. W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości dotyczących naszej oferty koniecznie skontaktuj się z nami. Pamiętaj, że jeśli interesuje Cię agorafobia, co to jest, ile trwa leczenie i jakie techniki terapeutyczne będą najbardziej użyteczne w Twoim przypadku, będziesz mógł zapytać o to któregoś z naszych ekspertów. Eksperci rozwieją wszelkie Twoje wątpliwości i udzielą Ci szczegółowych informacji. Do dyspozycji masz zarówno psychoterapeutę, jak i psychologa oraz psychiatrę. Dołącz do grona naszych pacjentów i zrób milowe kroki w swoim rozwoju osobistym!